STEAM proiektuaren bitartez, Fleming Herri Eskolan metodologiaren hausnarketa egiten ari gara, zientziaren irakaskuntzan oinarrituz eta genero ikuspegia kontutan hartuz. Eskolako bizitzaren eremu desberdinetan STEAM lanketa gauzatzen ari gara, ROBOTIKA materiala erabiliz, muntaketa eta programazioaren inguruko saioak antolatuz.

Proiektu honen helburu nagusiak, Firts Lego-ren irakaskuntza Curriculumaren barruan txertatzea eta Deustuko Unibertsitateak antolatzen duen “Inspira Steam” proiektuan (nesken artean zientziaren jakinmina sustatzeko programa) parte hartzea dira. Guzti hau aurrera eramateko eskolan STEAM GELA sortu dugu.

Zer da STEAM?

STEAM siglek bost diziplina identifikatzen dituzte: Zientzia (Science), Teknologia, Ingeniaritza (Engineering), Artea eta Matematikak

Zer helburu du STEAM hezkuntzak?

• Bokazio zientifiko-teknologikoak piztea
  • Ikasleen STEAM gaitasunak hobetzea
  • Ikasleei euren inguruko munduan modu aktiboan parte hartzera bultzatzea

ZER DA INSPIRA STEAM?

STEAM proiektu honen barne “STEAM INSPIRA” atala ere lantzen dugu, helburua emakumeak zientziara gerturatzea eta emakumeen artean zientziarekin loturiko ikasketak bultzatzea delarik. Eskolara mentore bat etortzen da, Deustuko ikerketa talde batean lan egiten duen matematikalaria. Mentorea neskekin elkartzen den bitartean mutilak tutoreakin egoten dira eta guztiek gai hauek lantzen dituzte: estereotipoen eragina, lanbideak eta ikasketak, emakumeak istorian zehar, gaur egungo ereduak,… hilabete t,erdiko proiektua izaten da eta oso lanketa interesgarria eta beharrezkoa.

Zer da ROBOTIKA?

Robotika roboten zientzia eta teknologia da. Roboten diseinuaz, aplikazioez eta manufakturazioaz arduratzen da. Robotikak hainbat gai konbinatzen ditu, hala nola mekanika, elektronika, informatika, adimen artifiziala eta kontrol ingeniaritza.

Fleming Herri Eskolan ROBOTIKA lantzen daramagu urte batzuk, programazioa eta montaiak egiten. Zientzia, matematika, arte eta teknologia berrien konpententzien garapena lantzea dugu helburu, gero bizitza errealean aplikatzeko.

Zer da FIRTS LEGO–LEAGUE (FLL)?

First Lego ® League (FLL) haur eta gazteak zientzia eta teknologiarekin gozatzera eta motibatzera bultzatu nahi dituen programa da, berrikuntzaren eta sormenaren balioak sustatzeko hezkuntza-konpromisoarekin. FLLren ustez, gaztetxoen jakin-min naturala eta sormena beharrezkoak dira arazo konplexuak ulertzeko, aukerak bistaratzeko eta irtenbide berritzaileak garatzeko. Programa iraultzailea da, ikerketa eta esperimentazio praktikoa bultzatzen ditu, eta gazteak benetako arazoak konpontzera bultzatzen ditu, munduak aurre egin beharreko erronkak.

Fleming Herri Eskolan 2019-20 ikasturtean hasi ginen programa honetan parte hartzen, bai 6-9 urteko “First Lego League” Explore Programan, baita 10-16 urteko “First Lego League” Challengue txapelketan, gure eskolako STEAM – ROBOTIKA – FIRST LEGO proiektuak uztartuz.

Urtero lanketa honekin jarraitzen dugu, kurrikulumean txertatu eta eskolan STEAM gela sortu dugularik.

2019-20 ikasturtea

2020-2021 ikasturtea